Το τρέξιμο επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης.

Το μήνυμα νέας έρευνας είναι ότι το τακτικό τρέξιμο ως άσκηση επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης επιτρέποντας σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας να κινούνται πιο εύκολα και να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής τους.

running-for-joy

Έρευνα του University of Colorado Boulder και του Humboldt State University, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ”PLOS ONE”, ανακάλυψε ότι ηλικιωμένοι άνθρωποι που τρέχουν αρκετές φορές την εβδομάδα ξοδεύουν την ίδια ποσότητα ενέργειας με αυτή ενός εικοσάχρονου που τρέχει.

Ο ερευνητής Justus Ortega, του Humboldt State University, δήλωσε ότι είναι γνωστό πως καθώς οι άνθρωποι γερνούν η μέγιστη αερόβια ικανότητα φθίνει και το ίδιο ισχύει για τους δρομείς.

Το νέο εύρημα είναι πως οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που τρέχουν διατηρούν την οικονομία καυσίμων.
Οι ερευνητές επέλεξαν 15 άντρες και 15 γυναίκες μέσης ηλικίας 69 ετών που έτρεχαν τακτικά ή περπατούσαν για να ασκηθούν.
Το τακτικά σήμαινε περπάτημα ή τρέξιμο τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα για τουλάχιστον 30 λεπτά και διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών.

Αφού υποβλήθηκαν σε προκαταρκτικές εξετάσεις στο University of Colorado Boulder (CU-Boulder) Clinical and Translational Research Center, οι εθελοντές έπρεπε να περπατήσουν σε διάδρομο.

Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι η ηλικιωμένοι που συμμετέχουν τακτικά σε αερόβιες δραστηριότητες, όπως το τρέξιμο έχουν χαμηλότερο μεταβολικό κόστος περπατήματος σε σχέση με μεγαλύτερους που κάνουν καθιστική ζωή και που περπατούν τακτικά για άσκηση.

Οι ερευνητές εξηγούν ότι αποτέλεσε έκπληξη το εύρημα ότι οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που τρέχουν τακτικά είναι καλύτεροι περιπατητές από τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας που περπατούν τακτικά για άσκηση.

Το μήνυμα της έρευνας είναι ότι το τακτικό τρέξιμο ως άσκηση επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης επιτρέποντας σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας να κινούνται πιο εύκολα και να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής τους.

Ο ερευνητής Rodger Kram, του CU-Boulder’s Department of Integrative Physiology, εξηγεί ότι το περπάτημα ως άσκηση έχει πολλά θετικά οφέλη όπως προστασία από καρδιοπάθεια διαβήτη αύξηση βάρους και κατάθλιψη.

Πηγή: http://www.iatronet.gr